Barok Mimarisi

 

           Barok Mimari de plastiklik,mekansal derinlik ve ağır bezemelerle desteklenen iç mekan önplana çıkmaktadır.Bunun altında yatan temel amaç ise mekan kullanımına ilişkin mistik duygularınkullanıcıya aktarılma isteğidir.  Baroğun devamını rokoko almıştır. Barok Mimaride tanoz,kubbe vekemer strüktür elemanlarını taşıyan kolonların iç mekanda ritmik dağılımı görülür. Bununla birlikte ağır süsleme donatısıyla iç mekanın fiziksel sınırlarının bulanıklaştırılması söz konusudur.İç mekanı tanımlayan mermer kaplı yan duvarlarda oluşturulan locaları  vardır.Bunların yanı sıra şu özellikler de dikkat çekmektedir:

  • Kıvrımlı duvarlara sahip cepheler
  • Dini mekanlarda oval ve yarım madalyon formlu geniş sahınlar
  • Tamamlanmamış veya bilerek yarım bırakılmış mimari ögeler
  • Detaylı iç mekanlar, dış mekanlarda içbükey ve dışbükey yüzeyler
  • Büyük tavan freskleri
  • Mitolojik figürlerin yer aldığı ihtişamlı resimler
  • Işığın dramatik kullanımı, güçlü ışık ve gölge etkisi
  • Renklerin yoğun kullanımı ve zengin süslemeler
  • Çoğunlukla altınla kaplanmış ahşap figürler
  • İçeride resim, heykel ve sıva ile süslenmiş bir iç kabuk
  • Resimle heykelin harmanlanması ve yanıltıcı efektler ile görsel illüzyonlar
  • Veba salgınının bitişi anısına dikilmiş Veba Sütunları

                        Peyzaj ve Kentsel Yerleşim Özellikleri

         17.yy da Avrupa başkentlerinde başlatılan bölgesel ölçekli planlama çalışmaları doğal çevrenintarihte ilk kez tariflendirilmesine olanak sağlamıştır.

         Paris ve çevresinin 1740 tarihli haritası bir peyzaj alanına dönüştürüldüğünün kanıtlarını taşımaktadır.Bu dönemde ki politik gelişmeler göz önüne alınırsa gelişmenin bu gelişmelerdenetkilendiği apaçık ortadadır.Daha sonra fransız devrimiyle egemen bir kavram olan "ulus devlet"beraberinde merkezileşmeyi getirmiştir. Bu da Avrupa'da popülerlik kazanmıştır. Diğer yandanSirtus  tarafından hazırlatılan çoklu meydan ve bulvar düzenlenmesine kavuşan Roma iç ve dışodaklanmalara açık merkezileşme hedefleri olan kent prototipi oluşturmuştur. Bu dönemde Bernini tarafından düzenlenen Sen Piyer Bazilikası damga vurmuştur.Tüm bu peyzaj gelişmelerine önemli katkı sağlayan  Andre La Notre'ye göre peyzaj anlayışı uzayıp giden ana arterler ve sonsuzluğa açılan mekanlara dayanıyordu.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Le Corbusier

Osmanlı Mimarisi

Tasarım Felsefesi